Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) to długofalowy proces promocji strony internetowej, mający na celu osiągnięcie wysokich pozycji na określone słowa kluczowe.
Elementami SEO są przede wszystkim:
- rozpoznanie potrzeb i celów Klienta
- w porozumieniu z Klientem dobór odpowiednich dla branży i strony słów kluczowych, w pierwszej fazie są to najczęściej wyszukiwane frazy, natomiast docelowo chodzi o dobrze konwertujące, czyli takie za którymi idzie wartościowy ruch
- analiza strony Klienta
- analiza konkurencji
- optymalizacja serwisu Klienta pod kątem wybranych słów kluczowych (lub przekazanie wskazówek optymalizacyjnych)
- optymalizacja serwisu pod kątem treści (SEO copywriting)
- zdobywanie linków odpowiednich dla danej strony i strategii
- budowa zaplecza w postaci tematycznych serwisów lub wizytówek (zakres prac z tego punktu zależy od budżetu)
- monitoring pozycji
- okresowe raporty (punkt zależny od budżetu i umowy)